U gebruikt een verouderde browser. Wij raden u aan een upgrade van uw browser uit te voeren naar de meest recente versie.

 Voor bijlages zie boven onder hoofdstuknaam

  HETZIJ OPGEMERKT DAT ALLE VIDEO'S, EN/OF FOTO'S, TENZIJ ANDERS VERMELD, DIE VANUIT 

 YouTube  =  Google = Harteraad en maag-lever-darm stichting  

OM PRIVACY REDEN ZIJN ER, ZOVEEL ALS MOGELIJK IS, GEEN NAMEN GENOEMD, EN ALLEEN INITALEN GEPLAATS.  
 
BESTO
 
Vervolgens werd ik aangenomen bij Besto Machines B.V. in Boxmeer als Chef Montage, dit bedrijf was ‘verkoopbureau’ van Munster bouwkanen Munster was een machinefabriek in Erp en maakte bouwkranen, bouwliften en speciemolens, omdat de Munsters alleen maar bouwkranen maakte met een ‘klein’ vermogen, wat betreft hijsvermogen, hoogte en lengte van de giek, ging Besto ook SIMMA (een Italiaanse fabrikant) bouwkranen verkopen om aan de vraag van de bouwondernemingen, mijn werk was naar klanten gaan die een stuk materieel stuk hadden (bouwkraan, goederenlift of speciemolen) om te kijken wat er stuk was, dan indien het door mijzelf  te repareren was, hoofdzakelijk en elektrische storing, ik had relais, relaisspoeltje e.d. bij me, loste ikzelf het probleem op, was het van grotere omvang melde ik het kantoor wat het was en welk onderdeel ze nodig hadden en ging later een monteur dit oplossen,
 
ik was eens een keer in Amersfoort  en toen ik melde dat ik daar het probleem opgelost had, het was intussen 16:00 uur, vroegen ze of ik nog ‘even’ naar een bouwbedrijf wilde gaan in Den Helder(?!?), ik stelde wel dat ze dan de uitvoerder van dat bedrijf moesten mededelen dat hij op het werk moest blijven, via de afsluitdijk kwam ik in De Helder aan om ongeveer 19:00 uur op het werk aan, ik ging de bouwkraan in en constateerden dat de remplaten van het hijswerk versleten waren, ik zei dat de volgende morgen monteurs langs zouden komen met de onderdelen om het probleem op te lossen, die uitvoerder werd enorm kwaad en vroeg waarom ik het niet direct oploste, hij had het idee dat hij al die tijd daar voor joker had zitten wachtten, ik zei als ik alle onderdelen die bestaan
van alle typen bouwkranen, bouwliften en speciemolens die de Besto geleverd heeft bij me zou hebben moest ik wel een grote vrachtwagens nodig hebben,
 
op een ander bouwwerk van bouwbedrijf Moeskops in Eindhoven vroeg de uitvoerder toen ik de storing had verholpen, of ik tovenaar Catweazle was, er was bij bouwkraan in Leek, Groningen, al twee maal en nieuwe lippen-Herzmeter vervangen door een monteur en die werkte ook niet, of ik even naar dat probleem wilde kijken, het was maar +/ 180Km heen en 180Km terug, dus totaal 360Km, ik kwam op de bouwplaats, schroefde 4 moertjes los (10minuten), monteerde de nieuwe meter, en deed het ook niet, vervolgens moest ik goed na denken en mijn idee eens te controleren het toerental van de aandrijving, die stond op 1600rpm terwijl hij 1500rpm moest zijn hem terug gebracht met aan een vleugelmoertje draaien aan het gaspedaal en het was voor elkaar ?!?, 
 
er werd mij eens gevraagd of ik naar Oudorp wilde gaan, en of ik vroeg wilde vertrekken, ze stonden erop te wachten, wat ik mijn gedachte had van Oudorp was bij Alkmaar maar: Oudorp is een dorp in de gemeente Alkmaar, in de Nederlandse provincie Noord-Holland. Oudorp wordt nog wel eens verward met Ouddorp maar die plaats is een oude vissersplaats en badplaats op het voormalige eiland Goeree-Overflakkee, dus toen ik in Oudorp  aankwam keek ik of geen bouwkraan zag staan, het voordeel van de bouwkranen is dat je van veraf kunt zien staan, dus niet, ik keek op de werkbon en zag …….dijk, maar in een polderlandschap zie je snel een dijk, dus ik nog een goed op bon en landkaart gekeken en ja hoor het moest dus Ouddorp  zijn even rekenen:
’s-Hertogenbosch>>Oudorp136Km>>Ouddorp 148Km>>’s-Hertogenbosch>>129Km dus tezamen 413KM en de storing was: zand tussen de  kontakten van de gewichtsoverlast beveiliging, even het zand ertussen uitblazen !!!!!!!?
 
 Vervolgens was er een storing in bouwkraan, in Voorburg, nabij ’s-Gravenhage, deze zwenkte wel rechtsom maar niet linksom, dan viel namelijk de hoofd EMS Elektrisch-Mechanische-Schakelaar uit, ik arriveerde om ongeveer 12:00 uur ik maakte de schakelkast open en liet de machinist diverse  malen deze handeling uitvoeren, het viel mij op dat er constant een man met een overal aan naar stond te kijken, ik moest weer even goed nadenken, vervolgens verwisselde het spoeltje van de bewuste relais en hopla hij deed het weer, kwam die man naar me toe en zei, ik ben de chef-monteur van het installatiebedrijf dat  dit gebouw installeert, vanaf vanmorgen 8:00 uur proberen de storing op te lossen en dat lukte me niet, jij komt kijkt in de schakelkast, haalt een nieuw spoeltje en klaar is kees, wil je even met me mee gaan en het me uitleggen, ik zei, ja natuurlijk, jij dacht wanneer er sluiting is in een spoeltje de stuurstroomzekering springt, maar nu is de vraag, staat de EMS ‘scherper’ of de stuurstroomzekering, in dit geval de EMS en wanneer die uitvalt is er geen spanning meer en vanzelf krijgt de stuurstroomzekering de kans niet meer om te ‘springen’ , tijdens een Maastricht naar huis kwam ik door een windvlaag met mijn linker achterwiel tegen de middenberm en kreeg daardoor een klapband en tolde ik drie keer rond en klapte ik tegen een andere auto, een Citroën Ami, aan om vervolgens met mijn neus weer richting Maastricht tegen een vangrail van de afrit naar Beek te eindigen, ikzelf mankeerde niets maar aan mijn voeten lag heel veel spullen vanuit
de, open, laadruimte achter me, ik zag gelijk het voordeel van de veiligheidsgordel, dit was de eerste auto voor mij met een veiligheidsgordel, de andere auto stond op vluchtstrook ik ben er naar toegestormd er zat een vrouw in, in verwachting, en die klaagde, gelukkig alleen maar over hoofdpijn en is met een ambulance naar een ziekenhuis gebracht, de Opel Kadet waar ik in reed was total-loss en werd enkele uren later door de vrachtwagen van de Besto weggesleept, toen kreeg ik later een nieuwe Opel Kadet, de bedrijfsleider, Dhr. van G. had gezegd dat hij mij wel eens zou waarschuwen niet meer zo hard te rijden, ik had namelijk tijdens dat ongeval +/- 125 Km/uur gereden, toen ik de sleutels van de nieuwe auto kreeg vroeg ik hem of hij nog wat te zeggen had, niet dus,
 
ik had de auto ongeveer een week toen ik een lekke band kreeg, er zaten'  normale diagonaal banden op, dit was in het begin van de radiaal banden, ik ben naar de werkplaats gegaan en heb het reservewiel van de oude Kadet meegenomen dan konden ze de andere band repareren, ik zou de volgende dag weer naar Boxmeer terugkomen, ik zei tegen van Gisteren dat ik andere banden, diagonaal, moest hebben, hij zei, die krijg je niet die erop zitten zijn nieuwe banden, ik ben weggereden, en voor ik Boxmeer uit was kreeg ik weer een lekke band, ik ben teruggegaan en zei tegen van G. als ik nu geen andere banden krijg stap ik daar op de trein, het bedrijf lag achter het station, en ga met de trein naar huis, op datzelfde moment kwam Dhr.. Gerard de B., de eigenaar, aangelopen en vroeg wat er aan de hand was na dit uitgelegd te hebben zei hij, je gaat naar die bandenhandel en laat er 5 van de beste banden opleggen, 
 
als ik in Boxmeer op de zaak was moest ik ‘klokken’ dat deed ik dus niet, uit  principe, toen kwam op een gegeven moment de hoofd bedrijfsadministratie, van B., naar me toe en zei dat ik moest klokken, ik zei, dat doe ik niet, zei hij dan betaal ik de uren dat je hier ben en niet geklokt hebt niet uit, zei probeer het maar, 
 
toen werd mij verteld  dat ik om 16:00uur terug moest zijn voor de vergadering, toen ik om 16:00uur op de zaak kwam klokte ik, later bleek dat ik de gemaakte overuren, ik was per gemaakte uren  aangenomen, niet betaald had gekregen, ik ging naar van B. en zei, ik heb geklokt en nu heb je toch mijn overuren niet uitbetaald, zei hij vergaderuren worden niet betaald, stelde ik dan vergader ik dus niet meer,
 
later werd mij gezegd dat ik ’s-middags om 16:00uur terug moest zijn voor een vergadering, ik zei, ik kom niet terug want ik vergader niet meer, ja maar deze is zeer belangrijk, deze is met Dhr. de B. en Dhr. J., een adjunct-directeur, ik zei ik kom niet terug vertel het nu maar, Dhr. de Best werd opgeroepen en i.p.v. Dhr. J. kwam nu de andere  adjunct-directeur, Dhr. P. erbij, toen we in het kantoor tezamen zaten zei Dhr.. de B. jij doet wel moeilijk over het vergaderen, het ander personeel heeft er geen moeite mee, ik zei, ik ben per uur aangenomen, zei hij maar dit is voor aan het werk te blijven, zei ik als daar vergadering voor nodig zijn, zei hij, en voor elkaar wat bij te brengen, zei ik, ik zal duidelijk zijn, leer ik iets van jullie of leren jullie iets van mij, zei hij, nee wij leren veel van jou, derhalve, dit bedrijf liquideerde zichzelf !
 
Velden gemarkeerd met * zijn vereist.