U gebruikt een verouderde browser. Wij raden u aan een upgrade van uw browser uit te voeren naar de meest recente versie.

  


De linkse foto is van een door mij, in 1968,  ontworpen, getekende en gebouwde schakelkast die het mogelijk maakte om een bouwgoederenlift te besturen als een personenlift, normaal moest die handgeschakeld worden.
===================================

Technische Dienst bij Nationaal WoningCrediet te Amsterdam. Het doen opzetten van een Technische Dienst, diverse monteurs aangenomen, voor het onderhouden, repareren en het doen verplaatsen van bouwkranen, bouwgoederen/personenliften en dergelijke. 



Ik werkte vanaf 1969 als materieelbeheerder bij verscheidene (wegen) aannemersbedrijven, in Nederland, 

De materieelbezetting die ik moest beheren bestond uit, gemiddeld, het fluctueerde steeds,
 
6 WEITZ katbouwkranen, railsgebonden, 2 LIEBHER topbouwkranen, 1 MUNSTER truckgebonden katkraan, 6 EVLI
bouwgoederen/personenliften en verder bouwmaterieel.
========
Daarnaast hebben we onder mijn leiding de bouwkraan in zijn geheel een meter omhoog gevijzeld om er twee maal stalen DIN40 balken onder te leggen waarvan een DIN40 balk was voorzien van rails, zie de verhouding van die balken met die van de lichamen van de monteurs
=========
Chef-montage bij BESTO BOUWMACHINES B.V.  te Boxmeer.
 Mijn werkzaamheden bestond uit het : begeleiden van de servicemonteurs, het geven van instructies  op mechanisch en elektrotechnisch gebied, controle uitvoeren op verrichte werkzaamheden, en calculaties met betrekking tot het aannemen van verplaatsingen van bouwkranen.

Chef Materieeldienst en Smederij – Staffunctionaris, bij
Gebr. Hendriks Bouwbedrijf N.V. te Oss
Ik was belast met de dagelijkse leiding van Transport & Verhuurbedrijf B.V. waar onder: Technische Dienst, Materieelbeheer en Smederij en verrichte  zo nodig ook uitvoerende werkzaamheden.
alsmede belast met de materieelplanning,  verantwoordelijk voor de bij het materieelbeheer behorende administratie, en voor de financiële resultaten van  de afdeling, stelde ik  voor het grootmaterieel huurprijzen op, en belaste deze aan de gebruikers.
Adviseerde de directie inzake aan-  en verkopen van materieel, sloot (na goedkeuring van de directie) koopcontracten  af en stelde richtlijnen op voor het juiste gebruik en het dagelijkse onderhoud ervan.
Moest medewerken aan de technische ontwikkeling in het  bedrijf. Was ik verantwoordelijk voor het toezicht op de  juiste wijze installeren, bedienen en onderhouden van de ter beschikking gestelde machines, werktuigen en het overige materieel. was bevoegd, indien de bediening of het gebruik niet op de juiste wijze plaatsvindt, geëigende  maatregelen te treffen, echter altijd in overleg met de bedrijfsvoering.
 

 Coördineerde en hield toezicht op de werkzaamheden van de onder hem ressorterende afdelingen, welk belast waren met onderhoud, reparatie, opslag en vervoer van materieel. En was verantwoordelijk voor het goed en veilig functioneren van het gehele materieelbestand en het handhaven van de veiligheidswet.

mijn ‘staf’ bestond uit:
1 assistent, 4 monteurs in de TD, 3 metaalbewerkers in de smederij, 1 vrachtwagenchauffeur, 1 persoon voor op de werf, 1 persoon voor het centraal magazijn en 2 personen, tijdelijk, voor de administratie.

De materieelbezetting die ik moest beheren bestond uit, gemiddeld, het fluctueerde steeds uiteraard, 14 bouwkranen met een grote diversiteit, bv. voortgangaandrijving door wielen, rupsen en op rails, 36 bouwliften, 36 speciemolens, +/- 130 stuks elektrisch handgereedschap,
1 DAF vrachtwagen , 1 Massey-Ferguson MF combitractor, +/- 60 bij elkaar geteld aan Directie- uitvoerders- en schaftketen, de keten heb ik later omgezet naar containerketen,

Betonfabriek: 1 volautomatische betoncentrale, 6 kanteltafels, met aangebouwde zware trilmotoren, deze waren om prefab wanden te storten om later deze rechtstandig te kunnen vervoeren, dus konden deze tafels hydraulisch ‘kantelen’ d.w.z. rechtop gezet worden Timmerfabriek:  4 assige alleskunner, Breedbandschuurmachine en overige houtbewerkingmachines.
=========
en in Afrika
Plant Manager bij Socol Nigeria Ltd. Dit was een groot wegenbouwbedrijf met de Holding,
NV-SOCOL-SA  in België.
Werkzaamheden bestonden globaal uit reorganiseren alsmede het compleet opzetten en laten functioneren van de Centrale Materieelwerf te Potiskum - Nigeria.
De materieelbezetting die ik moest beheren bestond uit +/-: 66 MACK Truck met 3 assige tippers, 12 CATERPILLAR Scrapers,  6 CATERPILLAR Graders
 2 CATERPILLARS Bulldozers D8, en divers wegenbouwmaterieel
de TD bestond uit +/- 60 werkkrachten. De labourers waren uiteraard Nigerianen en de  managers
Belegen, Portugezen, Ieren etc.
=========
Ik ben 16 jaar lid geweest van de examencommissie, bij Stichting Vakopleiding Bouwbedrijf/Stichting Bevordering Wegenbouw, opleiding Hijskraanmachinist,  de eerste jaren als secretaris en later, op eigen verzoek, als examinator .
Na ongeveer 60 sollicitatiebrieven gestuurd te hebben, naar een diversiteit aan bedrijven en functies, vanaf meewerkend voormanmonteur tot chef-monteur werd mij medegedeeld dat ik te duur was, men stelde, een persoon met zo een ervaring en kennis daar zit een kostenplaatje aan vast , verder was ik te oud, 37 jaar jong, ik wist toen dat ik niet op een zijspoor was beland maar op een dood spoor. einde verhaal  als werknemer.

 =========
 Gesteund door mijn technische achtergrond en handelservaring besliste ik in 1980 mijn eigen bedrijf te beginnen, na inlichtingen gevraagd te hebben bij de S. D. in
’s-Hertogenbosch, of er een subsidie bestond voor startende ondernemers zei men dat die niet bestond, maar gezien mijn positieve instelling mocht ik het wel gaan proberen, maar  ik mocht me niet laten inschrijven bij de Kamer van Koophandel, want dan  was ik een ondernemer en kreeg ik geen uitkering ??!??

=========
 #= herstart

#2
Nu kende ik  een man die was gestopt met zijn bedrijf en zijn bedrijf de ECONOMIE  B.V.   “op zolder”  had gelegd, dus in ruste, als hij officieel was gestopt zou hij de helft van zijn startgeld moeten afdragen aan de belasting, nu vroeg ik aan hem of ik zijn B.V. mocht “lenen”  hij vond dat goed, paste zijn B.V.  aan,  zodat ik gereedschap kon gaan verkopen, en gaf me  10.000,= gulden start geld !!!!
Dus ik voor het eerst de baan op, om te verkopen, ik had ongeveer 10 jaar ingekocht,   toen ik bij mijn laatste Nederlandse werkgever wegging zeiden verschillende vertegenwoordigers dat ze het zonde vonden, want ik was voor hun een menselijke inkoper, ik snapte het toen niet, maar na een tijdje ‘op de weg’ gezeten te hebben snapte ik het volkomen, wat zitten er toch bij de inkopers een stelletje ‘eikels’ tussen,  ik heb een bordje waarop staat “ je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn”  van de andere kant, ik was door een reorganisatie bij mijn laatste werkgever weggegaan, vanwege dat de bouwmarkt was ‘ingestort’  daar kwam ik dus achter toen ik bij mijn vroegere collega’s van de aannemers grootbedrijf, kwam om te gaan verkopen, zij lieten mij hun magazijn  zien die lag vol met gereedschap, ze hadden namelijk ook nog maar weinig werk, pfffff.
Na twee jaar overleed de eigenaar van de ECONOMIE B.V.  dus einde oefening,  ik met bezwaard hart en met het grootboek onder me arm na de S.D.  na alles gecontroleerd te hebben en met goedkeuring  konden we alles sluiten.

#2
Daarna een beleidsplan opgesteld en aan de bank een krediet gevraagd, met het huis als dekking, intussen had een relatie me voorgesteld om een benzinestation in Oss te kopen, toen stelde een vriend Ger ik zie het al, HTB v/d Hurk Technische Bedrijven,  een groothandel in gereedschappen en een benzinestation in Oss, maar na onderzoek, in opdracht van de RABO Bank, waar we hieromtrent een hypotheek aanvroegen, door het CIMK-Centraal Instituut voor het Midden en Kleinbedrijf, kregen we een negatief koopadvies, dus dat ging over, ik ging dus op de oude voet verder, waar ik mee gestopt was, met de ECONOMIE B.V.
 Met HTB heb ik me geconcentreerd op de binnenlandse markt voor verkoop en service van  gereedschap/ materieel aan de industrie en bouwnijverheid, en advies op het gebied van het materieelbeheer op de bouwwerken. (zie highlights). Op een gegeven moment, 1989, was de winst in de verkoop van bouwmaterieel, zo, dat ze het verlies nog niet eens gunde, dus einde oefening.

 Op uitnodiging, in 1990, was HTB verscheidene jaren lid van de Wereldbank (IBOS), - verder was HTB bevoorrecht gesprekspartner voor toeleveranciers bij de Europese Gemeenschap in Brussel.

#3
Voor handel op internationaal niveau, startte ik MSI - Marketing en Supply of Industrial-equipment. Deze was een onderdeel van HTB, hiermede zorgde ik voor de uitvoering van projecten op het gebied van, en het behandelen van o.a., waterbehandeling, irrigatie, zonne-energie, voedsel en Heavy Duty Equipment.

Diverse projecten zijn uitgevoerd in o.a. Abu Dhabi, België, Egypte, Duitsland, Libië, Zwitserland en Tanzania. (zie highlights).

Vanuit de Wereld Bank kreeg als lid elke week een faxbericht met diverse polling-nummers, dit waren faxnummers van de Wereld Bank, er was toen geen internetverkeer, hiermede kon ik faxberichten uploaden met informatie, ikzelf uploaden het faxbericht met de vermeldingen “welke leningen voor wat en voor welk land gegeven waren, op een gegeven moment kreeg ik zo een melding dat Tanzania voor ± 985 miljoen Dollar een lening had gekregen voor hun infrastructuur, na deze, aangepast, doorgestuurd te hebben na mijn agent aldaar, en na een bezoek gebracht te hebben bij de Minister of Works in Dar es Salaam, Tanzania,  met de verwachting aan een groot project te beginnen, kwamen we erachter dat het geld van de bewuste lening met de snelheid van een raket verdween aan  diverse strijkstokken, dus blokkeerde alle uitstaande rekeningen, de laatste uitstaande rekening van een ministerie uit Tanzania kreeg ik rechtstreeks van de Wereld Bank betaald, dus einde oefening.

#4
Met MSI-Marketing of Survival Instruments had ik de alleenvertegenwoordiging voor de verkoop van rookgasontsnappingsmaskers van Brookdale, een bedrijf van DuPont Canada,  in de BENELUX, ik had een netwerk van 15 dealers in Nederland, 2 dealers in België en 1 dealer in Luxemburg opgebouwd, tevens ben er ik 6 maal mee op de TV is geweest, nadat er ongeveer ± 2300 stuks van verkocht waren kreeg ik een verzoek ze allemaal naar Canada terug te sturen, DuPont vertrouwde ze niet, maar ze hadden zich netjes opgesteld naar mij toe, ik of mijn dealers moesten de feitelijke kopers een bericht sturen met een telefoonnummer van FEDEX, een Amerikaanse pakketdienst, ze werden verzochten FEDEX te bellen, deze kwam het masker gratis ophalen en stuurde deze dan naar Brookdale/DuPont Canada en deze stuurde dan naar deze mensen/bedrijven een cheque, dus mijn commissie en die van mijn dealers bleef intact, maar ja, einde oefening.

#5
Verder heb ik, als Mediator, de navolgende bedrijven met een Libisch bedrijf verbonden:
BT-International AB - Zweden (een grote fabrikant van Vorkheftrucks), Cascade Corp. (Materieel behandelingsproducten voor de heftrucks), ELOPAK Noorwegen (Fabrikant van Filling lines en kartons PUREPAK), Ingersoll-Rand Corp.  USA, een van de grootste compressor fabrikant van de wereld  en meerdere fabrikanten in de Wereld, hierna, u raad het al, alweer
alweer einde oefening!!

#6
MET AD WALTERS EEN OVEREENKOMST AFGESLOTEN VOOR EEN JAAR OM TE PROBEREN HEM PRODUCT SAFEFRAME OP DE MARKT TE ZETTEN.
januari 2006 tot en met december 2006
Ad die was een "buurjonge" van ons toen we in de Baken woonde, hij enige tijd als monteur voor mij gewerkt, later had hij zelf een bedrijf SafeFrame, hij had een CD antidiefstal verpakking ontworpen, men moest er in de winkel een CD of DVD compleet in de SafeFrame doen en dan kon men die alleen verwijderen met een speciale "sleutel" , maar aangezien Ad een perfectionist pur sang is was met het perfectioneren van de SafeFrame intussen de markt veranderd, de CD waren zo goedkoop worden dat de SafeFrame de boot ging missen, toen vroeg Ad aan mij of ik deze toch nog probeerde op de markt te zetten, wat op zichzelf al een compliment voelde maar helaas, omdat hij ook maar een type had, miste hij dus compleet de boot, dus na een jaar over en uit, dus einde oefening.
 

#7
ONDERZOEK OM ELEKTRISCHE FIETS UIT CHINA OP DE MARKT TE ZETTEN 
 garantie tot 90 kilogram draaggewicht, ik vertelde hun dat Westerse mensen veel zwaarder zijn dan Aziatische mensen, maar ze weigerde dit aan te passen, gezien mijn ervaring met EVAC+ met de wetenschap dat wanneer je iets van buiten de EEG iets invoert je gezien word, juridisch, als fabrikant en je je niet kan "verschuilen" bij calamiteiten achter de fabrikant, dus ben ik er mee gestopt. dus einde oefening.
 
 
#8
INFRA-ROOD EN MICROWAVE GESCHAKELDE T8 LEDBUIZEN
Daarna, juli 2013, probeerde ik met LED-verlichting, in het bijzonder LED-buisverlichting met automatische schakeling die na +/- 5 minuten zich terug schakelde naar 20% verbruik,

ee
n film speciaal op mijn verzoek gemaakt door de fabrikant in China


ik zag hier wel toekomst in, in het bijzonder voor parkeergarages, maar op dat moment sloeg de crises zeer hard toe, dus de mogelijkheid om wederverkopers aan te kunnen stellen, net als bij de EVAC+, mislukte jammerlijk. dus einde oefening. 

 #9
DRIJVENDE GOLFBREKERS
Op 24 november 2013 kreeg ik van Ashok, mijn voormalige agent in Tanzania de onderstaande mail:
Dear Gerry,
I am looking for solution to stop sea waves, as also you have sea in netherlands how you do that?
Why we require is there is one part of 1000meter where they have built a wall but because of sea waves coming shore line it damages the wall and every 3/4 months they have to built again.
So check a company he provides sloution and installation.
Ashok
Kust Dar es Salaam - Tanzania

Ik dook erin en na diverse telefonades tussen Ashok en mijzelf kwam ik erachter dat hij drijvende golfbrekers bedoeld, na enig rechercheerwerk van me vond ik hier in Nederland in het bijzonder Amsterdam een bedrijf die hierin echt gespecialiseerd is t.w. FDN, oftewel Functionel Design Netherlands B.V. na een gesprek in Amsterdam met de Heer Dil Tirimanna General Manager, toen hebben we er een overeenkomst over gemaakt, verder zou Ashok de verantwoordelijke functionarissen op het moment dat het nodig was, namelijk wanneer de kust bij Dar es Salaam weer door golven vernield was hun opmerkzaam maken met "de oplossing" namelijk drijvende golfbrekers, waarom drijvende. deze waren qua kosten maar een gedeelte van statische golfbrekers.
Op een gegeven moment waren de belangrijke functionarissen van het ministerie overgeplaatst en konden we het vergeten, ik had intussen de drijvende golfbrekers op mijn Webpage gezet en toen kreeg ik vanuit Egypte een aanvraag voor deze drijvende golfbrekers inclusief technische gegevens, dus zeer serieus, we, FDN en ikzelf nogal wat werk ingestoken, na eerst een NCND opgesteld te hebben tussen FDN en GTM,

zie:NCND-MFPA tussen FDN-GTM opgesteld Later bleek dat het te duur voor de investeerders bleek te zijn en is het afgeblazen, dus einde oefening. 
 
 
#10
========================================================
VERASSING!

Ikzelf intussen725  jaar, op 13 (?) oktober 2014 "  viel Bashir weer op de klep", ik kreeg een telefoontje en E-mail  van hem:

KOPIE>>

We are looking for a oil services partner .
Following company one of them.
(Mourik ) if you are able to help us to be there partner or agent
will be good.
b/rgds
Bashir

Bashir vroeg dus of ik een bedrijf die in staat waren om de kapot gebombardeerde olievelden en raffinaderijen konden repareren en opnieuw opstarten wilden "koppelen" , na contact opgenomen te hebben met M........ vertelde de verantwoordelijk functionaris me dat ze wel de capaciteiten hadden maar dat ze hun personeel niet konden verzekeren, o.a. Libië stond daarom op de black-list bij hun.

Vervolgens vroeg Bashir of ik de volgende bedrijven kon "koppelen":

Goodmorning Brother
Do you know some body in one of the super markt, such as
Makro, Der van de broek, Aldi etc. to co operate with him for
purchasing food.
Bashir
Via advies vanuit S.... kwam ik bij V.......... terecht, ik werd benaderd door een functionaris,  T...... H...... die me mededeelde dat ze graag met ons de Libische markt op wilde, na een leuk telefonisch gesprek kreeg ik volgend E-mail bericht van hem:

Geachte heer van den Hurk, beste Ger,

Dank voor ons leuke gesprek per telefoon zojuist. Zoals besproken zal mijn collega T..... P...... volgende week contact met u opnemen inzake de export van onze producten naar Lybië.

@Thomas: zie ook hieronder verdere contactgegevens.

Met vriendelijke groet,

T.......

 ik heb vervolgens de MAKRO benaderd en kreeg het navolgende E-mail:

heer van de Hurk, 

 

Graag willen wij onderzoeken of er mogelijkheden zijn om met u tot een samenwerking te komen.
Als u ons een gespecificeerde aanvraag wilt sturen (product,  eancode,  target aantal, targetprijs) zullen wij proberen u een passende offerte te doen.
 
met vr. groeten  
D....... H........
Trader Coördinator
M.......

  Dirk heb ik later, na overleg met Bashir navolgende E-mail moeten sturen:

Mail van Bashir,

 Dear Brother -  01-11-2014
As you see, situation is very bad, there is no choice we have watch
and wait.
b/rgds
Bashir
------------------------------------
 
Geachte D.....,
 
allereerst willen wij u bedanken voor uw snelle reactie, maar ongelukkigerwijs moeten wij u even om geduld verzoeken, op het ogenblik zijn de gevechten in Libië weer begonnen, op het moment dat het weer zodanig rustig is dat er weer verantwoord zaken gedaan kunnen worden  komen wij weer gaarne bij u terug.
 
U bij voorbaat dankend voor de door u te nemen moeite in deze, verblijven wij met vriendelijke groet,
 
en hoogachting,
Dus einde. 

==================================================
 

Auteursrechten

Alle rechten van intellectuele eigendom betreffende deze materialen liggen bij J. Ger van den Hurk.

Kopiëren, verspreiden en elk ander gebruik van deze materialen is niet toegestaan zonder schriftelijke toestemming van J. Ger van den Hurk, behoudens en slechts voor zover anders bepaald in regelingen van dwingend recht (zoals citaatrecht), tenzij bij specifieke materialen anders aangegeven is.

 NEDERLAND:

Ik ben 16 jaar lid geweest van de examencommissie, bij Stichting Vakopleiding Bouwbedrijf/Stichting Bevordering Wegenbouw, opleiding Hijskraanmachinist, de eerste jaren als secretaris en later, op eigen verzoek, als examinator.


Als er persoon vol met stress zat werd aan mij verzocht deze te examineren, dan ging ik met die persoon "aan het dollen" t.w. ik probeerde hem met humor aan het lachen te krijgen, nadat hij in de lach geschoten was en hij daardoor dus ontspannen ging ik met het examen beginnen, meestal voor de machinist met succes.
Verder vroeg de kraanschool of ik Duitsers wilde examineren, toen ik stelde dat ik naar mijn eigen mening de Duitse taal niet voldoende eigen had om te exameniren, viel hun dat tegen, als er een speciaal geval was, gebeurde hetzelfde als bij mijn vorige werkgevers, vraag maar aan Ger, later vroeg me mijn of ik Schotse machinisten wilde examineren, samen met een vrouwelijke mede-examinator, dus dat vond ik goed, ik ben de Engelse taal wel machtig, die vrouw was een echtgenote van een kraanverhuurbedrijf, toen die Schotten in de gaten kregen dat die vrouw ook mee examineerde "vielen ze van verbijstering van hun stoel", ze stelde bij ons aan de andere kant hebben we nog niet eens vrouwelijke machinisten, laat staan vrouwelijke examinators.
Normaal als we examineerde waren we met twee examinators, dan gingen twee personen mee die geëxamineerd worden mee naar de bouwkraan en dan ging de eerste naar boven om "on te draaien" en examineerde wij de andere in een 20" rood/witte geblokte container, daarin stond een schoolbord en hingen de benodigde hijsmiddelen zoals hijskettingen en stroppen aan haken, op een gegeven moment merkte ik dat de persoon die wij examineerde "klem zat"   nu moesten ze globaal de s.g. van o.a. beton en staal weten, om zelf een inschatting te kunnen maken van het gewicht van het te hijsen last, nu werd het s.g. van staal naar boven afgerond, ook voor de veiligheid, dus van 7.8 naar 8, toen zeik ik tegen die man, ik zal de helft van het s.g. op het bord zetten, zei de mede-examinator tegen mij, mijnheer van den Hurk dit mag toch niet!, ik wacht en ik schreef op het bord het getal o dus die het wel wisten zeiden och ja dat is
8 die het echt niet wisten maakte er een 9 of 6 van, deze "grap" hebben ze nog jaren gebruikt, toen ik in het begin nog secretaris was en er was een "praat geval" dan kwamen de 4 examinatoren bij elkaar en dan had ieder 1 stem en de voorzitter een stem extra om patstellingen te voorkomen, maar waar ik het meest op trots was dat in de praktijk ik de beslissende stem had (stiekem trots) en bij uitreiking van diploma's (hijsbewijzen) toen hebben veel machinisten mij bedankt met de opmerking: dank zij u ben ik geslaagd, en dan stelde ik natuurlijk niet je hebt het zelf  moeten presteren. 

=============================================
 
Als vrijwilliger ben ik 21/2 jaar in ’s-Hertogenbosch Buurtbemiddelaar geweest, van de 38 bemiddelingen zijn er 32

geslaagd
==============================================

Bij de Firma Ippel BV voor de bouw van 5 opslagsilo’s voor vliegas in gebruik bij de energiecentrale, met een hoogte van ± 50 meter en 3 met een diameter van 18 meter en 2 met een diameter van 9 meter op de maasvlakte, adviseur voor de invulling van de ‘bouwput’ en leverancier voor bouwmaterieel, tevens moest ik bij alle bouwvergaderingen zijn. Op  een gegeven moment stormde het  hard en ik moest beslissen of ze doorgingen met glijden of stoppen !!! (ze werkte met glijbekisting)


 

Bij de bouw van het ESSO-Flexicoker project heb ik aan diverse installateurs voor ongeveer
± € 45.000,= gereedschappen en toebehoren geleverd plus uiteraard adviseringen hierin.

ZWITSERLAND:

Via SBM, een Belgische elektrotechnisch- installateur,  aan elektrotechnisch installatiemateriaal geleverd voor de installatie van een grote champignonkwekerij in Zwitserland.

TANZANIA:

1 Offsetpers single color van ± € 120.000,=
Diverse irrigatie materiaal, scheepsankerkettingen, operatie en dental equipment etc.

EGYPTE:

Verticale draaibank met een bed-diameter van 2 meter van ± € 425.250,=

Radiaalboormachine 125 mm van ± € 110.000,=

LIBIË

250 MT Butterghee (Boterolie) 16 containers vanuit Frankrijk naar Libië van ± €  755.000,=
1 UPS (Un-interruptible Power Supply), deze kwam van APS, American Power Service, op dat moment was er een boycot van Amerika tegen Libië, aangezien deze UPS in Noord Ierland gemaakt werd, en ik derhalve een Certificate of Origin dus van North Ireland kreeg kon ik hem dus toch verkopen en laten invoeren.

 ETC.

Terug naar boven 

Auteursrechten

Alle rechten van intellectuele eigendom betreffende deze materialen liggen bij J. Ger van den Hurk.

Kopiëren, verspreiden en elk ander gebruik van deze materialen is niet toegestaan zonder schriftelijke toestemming van J. Ger van den Hurk, behoudens en slechts voor zover anders bepaald in regelingen van dwingend recht (zoals citaatrecht), tenzij bij specifieke materialen anders aangegeven is.

 



 




Velden gemarkeerd met * zijn vereist.